Sıkça Sorulan Sorular

04.04.1988 tarihli ve 320 sayılı Milli Piyango Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 2 nci maddesinde yapılan değişiklikle karşılığı nakit olmak üzere oynatılan şans oyunlarının (Milli Piyango, Hemen Kazan, Sayısal Loto, Süper Loto, Şans Topu, On Numara) lisans hakları 49 yıllığına Türkiye Varlık Fonu A.Ş. ye verilmiş olup, Türkiye Varlık Fonu A.Ş. ile Yüklenici Firma (Sisal Şans İnteraktif Hizmetler ve Şans Oyunları Yatırımları A.Ş.) arasında düzenlenen sözleşme kapsamında Milli Piyango İdaresi tarafından düzenlenen bu oyunlar yüklenici firma tarafından 01.08.2020 tarihinde devralınmıştır. Bu kapsamda İdaremizce lisansa konu karşılığı nakit olan şans oyunlarının (Sayısal Loto, Süper Loto Şans Topu, On Numara), Milli Piyango ve Kazı Kazan düzenlenmesine Temmuz/2020 ayı sonu itibariyle son verilmiştir. Yüklenici Firma (Sisal Şans İnteraktif Hizmetler ve Şans Oyunları Yatırımları A.Ş.) tarafından düzenlenen karşılığı nakit olan her türlü fiziksel ve dijital şans oyunlarına ait ikramiye ödemesi de İdaremizce yapılmamaktadır.

2024 yılında 85 inci çalışma dönemine başlayan Milli Piyango İdaresi, kuruluşundan bu yana her faaliyet döneminde, kanunlarla belirlenen kamu kurum ve kuruluşlarına önemli tutarlarda kaynak aktarmıştır. İdaremiz kuruluş amacı çerçevesinde bir taraftan kamuya aktarılan kaynakların sürekliliğini sağlayacak faaliyetlerde bulunmakta, diğer taraftan kurumsal sosyal sorumluluk ve sorumlu oyun anlayışı ve ilkeleri çerçevesinde bağımlılık oluşturmayacak, aşırı oynamayı teşvik etmeyecek ve küçük yaştaki kişilere cazip gelmeyecek şekilde karşılığı nakit olmayan eşya piyangoları düzenlemekte olup, bu minvalde en yüksek değil, olabilir en iyi gelir düzeyini hedeflemektedir. Bununla birlikte, 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 285 inci maddesinin birinci fıkrasının (ç) ve (e) bentleri uyarınca, karşılığı nakit olmayan her türlü eşya piyangosu, müşterek bahis ve benzeri oyunları düzenlemek, bunların düzenlenmesine izin vermek, bunları izlemek ve denetlemek ile bu hususlara ilişkin usul ve esasları belirlemek görev, yetki ve sorumluluğu İdaremize verilmiş bulunmaktadır. Bu vesileyle;

* İdaremizin temel kuruluş amacı olan kanunlarla ve Cumhurbaşkanlığı kararnameleriyle belirlenen faaliyetlere kaynak sağlanması maksadının yeniden tesisi,

* Hali hazırda başta sosyal medya olmak üzere fiziki ve elektronik ortamlar üzerinden illegal olarak düzenlenen ve her geçen gün daha da artarak devam eden eşya piyangosu faaliyetlerinin yasal zemine çekilmesi,

* Tüketicilerin yasal şans oyunlarında nakit dışında otomobil, ev, muhtelif elektronik eşya, tatil, bilet vb. değerlerin de ikramiye olarak verilmesi yönündeki beklenti ve taleplerinin karşılanarak ikramiye tercihlerinden dolayı illegal oyunlara yöneliminin asgari düzeye indirilmesi,

* Bir kamu kuruluşu ve düzenlediği şans oyunları itibariyle 5602 sayılı Kanuna tabi olan İdaremizin düzenleyeceği eşya piyangosu vesilesi ile bir yandan kendi giderlerini karşılarken diğer yandan da hazinemize Katma Değer Vergisi, Şans Oyunları Vergisi ve kamu payı aktarımına devam etmesi amacıyla;

21/06/2021 tarihi itibariyle karşılığı nakit olmayan eşya piyangosu çekilişlerine başlanılmıştır.

Usul ve esasları oyun planları ile belirlenen iştirak edenler arasından kazananların çekiliş, sıralama, kısmen veya tamamen bilgi veya tahmine dayalı olarak veya benzeri yöntemlerle belirlendiği karşılığı nakit olmayan her türlü eşya piyangosu, dijital şans oyunları, müşterek bahis veya benzeri oyunlardır.
Karşılığı nakit olmayan piyango ve şans oyunları 3670 sayılı Milli Piyango Teşkiline Dair Kanun, 320 sayılı Milli Piyango Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, 5602 sayılı Şans Oyunları Hasılatından Alınan Vergi, Fon ve Payların Düzenlenmesi Hakkında Kanun, 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (21. Bölüm) ve anılan mevzuat kapsamında İdaremizce yürürlüğe konulan “Karşılığı Nakit Olmayan Piyango ve Çekilişlerin Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar” çerçevesinde tertip edilmektedir.
320 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 41 inci maddesi ve 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 283 ve 285 inci maddeleri uyarınca; kanunlarla ve Cumhurbaşkanlığı kararnameleriyle belirlenen faaliyetlere kaynak sağlamak amacıyla karşılığı nakit olmayan her türlü eşya piyangosu, şans oyunları ve müşterek bahis veya benzeri oyunlar İdaremiz tarafından tertip edilmektedir.
İdaremizin düzenlemiş olduğu piyangolar ile ticari faaliyette bulunan gerçek ve tüzel kişiler, vakıflar, derneklerin düzenlediği piyangoların arasındaki fark; İdaremizin düzenlediği piyangolarda İdaremiz düzenleyici kurum konumunda olup, ticari faaliyette bulunan gerçek ve tüzel kişiler ile vakıf ve derneklerin düzenlediği piyangolarda ise İdaremiz izin veren, izleyen ve denetleyen birim konumundadır. Ticari faaliyette bulunan gerçek ve tüzel kişiler; bir mal veya hizmetin satışı, tanıtımı amacıyla bedelsiz katılım hakkı verilmesine yönelik piyango düzenlemektedirler. Dernekler, vakıflar, emeklilik ve yardımlaşma sandıkları, spor kulüpleri, okul aile birlikleri; 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu kapsamında bilet, kupon ve benzerlerinin bir bedel karşılığı satılması suretiyle piyango düzenlemektedirler. İdaremiz ise bir bedel karşılığı katılım hakkı verilmek suretiyle ve doğrudan gelir elde etmeye yönelik piyango düzenlemektedir.
Çekiliş düzenlemek için İdaremizin Bahisler ve Oyunlar Dairesi Başkanlığına başvurulması ve izin alınması gerekmektedir. Çekiliş izinlerine ilişkin mevzuat, dilekçe örneği ve formlar hakkında https://www.mpi.gov.tr/lottery adresinden bilgi alınabilir.
Karşılığı nakit olmayan eşya piyangosu ve dijital şans oyunlarının oynatılması için yasal izin verilen platformlara ve İdaremizce başbayi ve/veya alt bayi olarak yetkilendirilen firmaların listesine https://www.mpi.gov.tr/bayilerimiz adresi üzerinden ulaşılabilmektedir.
Oyun planları kapsamında gerçekleştirilen çekiliş sonucu talihlilere verilmesi taahhüt edilen ve ikramiyesini ikinci el eşyalar da dahil her türlü taşınır ve taşınmaz mallar ile hizmet ve hakların oluşturduğu karşılığı nakit olmayan oyunlardır.
Dijital şans oyunları, yazılım üzerinden bir veya birden çok abonenin tek başına veya çoklu oyuncu şeklinde birbirlerine (veya sisteme karşı) karşı çevrimiçi ağ üzerinden oynadığı, sonuçları sanal, oyun planında belirlenen şans katsayıları ile ikramiye kazandıran ve ikramiyenin ilgili oyun devam ederken veya oyun bitiminde hemen ödendiği karşılığı nakit olmayan oyunlardır.
Dijital şans oyunlarında ikramiyeler, oyun devam ederken veya oyun bitiminde karşılığı nakit olmayan hediye puan şeklinde verilmektedir.
İlgili kanunlarına göre çıkartılan ve tedavülde bulunan Türk lirası ile konvertibl döviz hariç olmak üzere, oyun planları ile talihlilere verilmesi taahhüt edilen, ikinci el eşyalar da dahil her türlü taşınır ve taşınmaz mallar ile hizmet ve haklardır.
Çekilişler, içinde numaraların yazılı olduğu toplar bulunan hareketli küreler vasıtasıyla yapılmaktadır. İkramiye kazanan numaraların belirlenmesine geçilmeden önce, her küre içindeki numaraları havi toplar küre dışına alınarak, küre görevlilerince heyet ve izleyiciler ile görevlendirilmiş ise notere gösterilerek sırayla ve teker teker kürelerin içine atılır. Çekiliş, içinde numaraların yazılı olduğu toplar bulunan hareketli kürelerden düşen birer adet topun işaret ettiği rakamların bir araya getirilmesi suretiyle, ikramiye isabet eden numara ve/veya numaraların belirlenmesi esasına dayalı olarak gerçekleştirilir. Çekilişler, İdarece oluşturulan çekiliş heyeti tarafından, görevlendirilmesi halinde noter huzurunda, basına ve halka açık olarak İdaremiz Ankara Kızılay hizmet binasında bulunan çekiliş salonunda yapılmaktadır. İştirakçilerin, eşya piyangosu çekilişlerini İdaremize ait https://www.mpi.gov.tr ve www.piyangosepeti.com.tr web siteleri ile İdaremizin Youtube kanalından (Youtube Mpi Kurumsal) canlı olarak izleyebilme imkanı bulunmaktadır. Çekiliş kayıtlarına bahse konu kanallar üzerinden daha sonra da erişilebilmektedir.
Eşya piyangosu çekilişlerimiz basına ve halka açık olarak İdaremiz Ankara Kızılay hizmet binasında bulunan çekiliş salonunda yapılmaktadır. Dileyen herkes çekilişlerimize izleyici olarak katılabilmektedir.
Karşılığı Nakit Olmayan eşya piyangosu çekilişlerine katılım www.piyangosepeti.com.tr adresi üzerinden yapılabilmektedir. Söz konusu site üzerinden kayıt formu doldurarak üye kaydı yapıldıktan sonra farklı kategorilerde satışa sunulan çekiliş biletleri satın alınabilmektedir. Ayrıca İdaremize bağlı olarak faaliyet gösteren sanal bayilere üye olmak suretiyle de eşya piyangosu çekiliş biletleri satın alınabilmektedir. Başbayi ve sanal ortam bayilerine ilişkin bilgilere kurumsal internet sitemiz üzerinden (https://www.mpi.gov.tr/bayilerimiz) erişilebilmektedir.
Satın alınan eşya piyangosu biletleri iade/iptal edilememektedir.
Eşya Piyangosu çekiliş sonuçları, İdaremize ait https://www.mpi.gov.tr ve www.piyangosepeti.com.tr siteleri üzerinden ilan edilmekte olup, ikramiye kazanan numaralar https://www.mpi.gov.tr/winners ve https://www.piyangosepeti.com.tr/sonuclar adresleri üzerinden görüntülenebilmektedir.
İkramiye kazanma ihtimali oyun planları kapsamında satışa sunulan bilet sayısına ve ikramiye adedine göre değişkenlik gösterebilmektedir. Satışa sunulan bilet adedi az, ikramiye adedi çok ise kazanma ihtimali artarken, aksi durumda kazanma ihtimali daha az olmaktadır.
Eşya piyangolarında dağıtılan ikramiyelere dair çekilişlerimiz, kürelerimizden düşen numaralar satılan bilete çıkana kadar devam etmektedir. Kürelerden düşen numaralar satılmayan bilete denk gelmesi durumunda çekilişlerimiz tekrarlanmaktadır. Dolayısıyla eşya piyangolarına dair çekilişlerimizde devir işlemi söz konusu değildir.
Zaman zaman eşya piyangolarına ait çekilişlerde ikramiye kazanan numaraların belirlenmesi aşamasında yarı mekanik kürelerin haznesinden çift top düşmektedir. Böyle bir durumda ilgili kürenin haznesinden düşen ilk top geçerli sayılarak ikramiye kazanan numaraların belirlenmesi esas alınmaktadır.
3670 sayılı Milli Piyango Teşkiline Dair Kanunun 9 uncu maddesi ve 320 sayılı Milli Piyango Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 53 üncü maddesine göre ikramiyeye konu olan eşya ve/veya hizmetler her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır. Tescile tabi ürünler (araç, motosiklet vb.) için sadece tescil masrafı ve tescil için gerekli vekâletname ücreti ile gayrimenkuller için tapu harcı ve vekâletname ücreti talihliler tarafından ödenmektedir.
Teslimat ve kargo gönderimi başbayi tarafından yapılmaktadır. İkramiye kazanan talihliler, çekiliş sonuçlarının ilanıyla birlikte 15 gün içinde web sitesi (https://www.piyangosepeti.com.tr) veya bayi çağrı merkezi üzerinden başvurmak durumundadır. Başvuru yapılmadığı takdirde ikramiye hakkı kaybedilecektir. Bu şekilde alınmayan ürünler, İdaremiz bütçesine gelir kaydedilir. Tescile tabi olmayan ürünlerin teslimi, başvuruyu takiben 7 gün içinde kargoya verilerek yapılır. Tescile tabi olan ürünlerin teslimatına ilişkin gerekli işlemlerin yapılması için ise, talihlinin başvuruyu takiben 30 gün içerisinde başbayi ofisine şahsen (veya yasal vekili aracılığı ile) gelmesi gerekmektedir. Kargo ile ödül teslimatı yapılan durumlarda, talihlinin kendisine kimlik ibrazı ile teslimat yapılabilir. Kargoyla teslim edilecek ikramiyeler için, herhangi bir nedenle teslimatın yapılamaması durumunda, ürünün iadesini müteakip yeniden kargo gönderimi yapılmaktadır. Toplamda en çok 3 (üç) kez gönderim sağlanmaktadır. Kargoyla yapılan ürün teslimatlarında, ürün ambalajının kontrol edilmesi sorumluluğu talihliye aittir. Ürün ambalajının yırtılmış veya zarar görmüş olması durumunda ürün teslim alınmamalıdır. Ürün tesliminden sonra oluşacak her türlü işlem için tedarikçi firma ile iletişime geçilmelidir.
Türkiye’de ikamet eden ‘Yabancılara Mahsus Kimlik Numarası’ sahibi yabancı uyruklu iştirakçiler çekilişe katılabilir. Tescile tabi ikramiye kazanmaları durumunda ikramiye tesliminde ‘İkamet Tezkeresi’ ibraz etmeleri zorunludur.
Çekilişlerde ikramiye kazanan talihlilere ait kişisel bilgiler 24.03.2016 tarih ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun 8 inci maddesinin birinci fıkrası hükmüne göre rızası olmaksızın açıklanamamaktadır.
Yasa dışı şans oyunu, bahis veya sanal kumar oynatıldığını ya da izinsiz çekiliş düzenlendiğini öğrenen kişiler İdaremize dilekçe vermek suretiyle bildirimde bulunacakları gibi, CİMER veya İdaremiz İhbar Hattı üzerinden de başvuruda veya ihbarda bulunabilirler.
5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 228 inci maddesinde kumar oynanması için yer ve imkan sağlama suç olarak tanımlanmıştır.

“Kumar oynanması için yer ve imkan sağlama

Madde 228- (1) Kumar oynanması için yer ve imkan sağlayan kişi, bir yıldan üç yıla kadar hapis ve iki yüz günden aşağı olmamak üzere adlî para cezası ile cezalandırılır.

(2) Çocukların kumar oynaması için yer ve imkan sağlanması halinde, verilecek ceza bir katı oranında artırılır.

(3) (Ek: 15/8/2017-KHK-694/139 md.; Aynen kabul: 1/2/2018-7078/134 md.) Suçun bilişim sistemlerinin kullanılması suretiyle işlenmesi halinde üç yıldan beş yıla kadar hapis ve bin günden onbin güne kadar adlî para cezasına hükmolunur.

(4) (Ek: 15/8/2017-KHK-694/139 md.; Aynen kabul: 1/2/2018-7078/134 md.) Suçun bir örgütün faaliyeti çerçevesinde işlenmesi halinde, verilecek ceza yarı oranında artırılır.

(5) Bu suçtan dolayı, tüzel kişiler hakkında bunlara özgü güvenlik tedbirlerine hükmolunur.

(6) Ceza Kanununun uygulanmasında kumar, kazanç amacıyla icra edilen ve kar ve zararın talihe bağlı olduğu oyunlardır.”

Diğer yandan 5326 sayılı Kabahatler Kanununun aşağıda gösterilen 34 üncü maddesinde kumar oynamak idari para cezası gerektiren bir kabahat olarak düzenlenmiş ve ayrıca kumardan elde edilen gelire el konularak mülkiyetin kamuya geçirileceği hükme bağlanmıştır.

“Kumar

Madde 34 - (1) Kumar oynayan kişiye, bin Türk Lirası idarî para cezası verilir. Ayrıca, kumardan elde edilen gelire elkonularak mülkiyetin kamuya geçirilmesine karar verilir.

(2) Bu kabahat dolayısıyla idarî para cezasına ve elkoymaya kolluk görevlileri, mülkiyetin kamuya geçirilmesine mülkî amir karar verir.”

Öte yandan 320 sayılı Milli Piyango Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 7420 sayılı Gelir Vergisi Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile Değişik 52. Maddesinde mevzuatın ve mevzuatla yetkili kılan kurum ve kuruluşların verdiği yetki veya izne dayalı olmaksızın piyango, şans oyunu, müşterek bahis veya benzeri oyunları oynatmak ve oynamak için hapis cezası dahil ağır cezai müeyyideler öngörülmüştür. 320 sayılı KHK’nın konuya ilişkin hükmü aşağıdaki gibidir:

“Cezai Hükümler

Madde 52 – (Değişik:3/11/2022-7420/40 md.)

Mevzuatın ve mevzuatla yetkili kılınan kurum ve kuruluşların verdiği yetki veya izne dayalı olmaksızın;

a) Her türlü eşya piyangosu, şans oyunları ve müşterek bahis veya benzeri oyunları oynatanlar ya da oynanmasına yer veya imkân sağlayanlar, üç yıldan beş yıla kadar hapis ve on bin güne kadar adli para cezasıyla,

b) Yurt dışında oynatılan her türlü eşya piyangosu, şans oyunları, müşterek bahis ve benzeri oyunlara internet yoluyla ve sair suretle erişim sağlayarak, Türkiye’den oynanmasına imkân sağlayanlar, dört yıldan altı yıla kadar hapis ve beş bin güne kadar adli para cezasıyla,

c) Her türlü eşya piyangosu, şans oyunları ve müşterek bahis veya benzeri oyunlarla bağlantılı olarak para nakline aracılık edenler, üç yıldan beş yıla kadar hapis ve beş bin güne kadar adli para cezasıyla,

ç) Kişileri reklam vermek ve sair surette her türlü eşya piyangosu, şans oyunları ve müşterek bahis veya benzeri oyunları oynamaya teşvik edenler, bir yıldan üç yıla kadar hapis ve üç bin güne kadar adli para cezasıyla,

d) Fiziki veya elektronik ortamlar üzerinden üçüncü kişilerce düzenlenen her türlü eşya piyangosu, şans oyunları ve müşterek bahis veya benzeri oyunları oynayanlar, mahallin en büyük mülki idare amiri tarafından beş bin liradan yirmi bin liraya kadar idari para cezasıyla,

cezalandırılır.

Karşılığı nakit olmayan; her türlü eşya piyangosu, müşterek bahis ve benzeri oyunların fiziki veya elektronik ortamda düzenlenmesi kapsamında İdarenin sözleşme imzalamak suretiyle tesis ettiği başbayi, elektronik ortam bayi, sabit ve gezici bayiler ile başbayi tarafından tesis edilen alt bayiler hariç olmak üzere; 41 inci maddenin ikinci fıkrası hükmü uyarınca gerekli izni almakla birlikte çekilişleri yapmayanlar ya da çekiliş sonuçlarını ilan etmeyenler veyahut taahhütlerini yerine getirmeyenler iki aydan iki yıla kadar hapis ve üç bin güne kadar adli para cezasıyla cezalandırılır.

Bu maddenin birinci ve ikinci fıkrası kapsamına giren suçların işlendiği iş yerleri mahallin en büyük mülki idare amiri tarafından ihtarda bulunulmaksızın üç aya kadar süreyle mühürlenerek kapatılır. İş yeri açma ve çalışma ruhsatına sahip iş yerlerinin ruhsatları mahallin en büyük mülki idare amirinin bildirimi üzerine ruhsat vermeye yetkili idare tarafından beş iş günü içinde iptal edilir.

Bu madde kapsamına giren suçlardan dolayı, tüzel kişiler hakkında bunlara özgü güvenlik tedbirlerine hükmolunur.

Bu madde kapsamındaki suçlarla bağlantılı olarak, şans oyunları, her türlü eşya piyangosu, müşterek bahis veya benzeri oyunların oynanmasına tahsis edilen veya oynanmasında kullanılan ya da suçun konusunu oluşturan eşya ile bu oyunların oynanması için ortaya konulan veya oynanması suretiyle elde edilen her türlü mal varlığı değeri, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun eşya ve kazanç müsaderesine ilişkin hükümlerine göre müsadere edilir.

Birinci fıkranın (a), (b), (c) ve (ç) bentleri ile ikinci fıkrada düzenlenen suçlar bakımından 4/12/2004 tarihli ve 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun;

a) 128 inci maddesinde yer alan taşınmazlara, hak ve alacaklara elkoyma,

b) 135 inci maddesinde yer alan iletişimin tespiti, dinlenmesi ve kayda alınması,

c) Örgüt faaliyeti çerçevesinde işlenip işlenmediğine bakılmaksızın 139 uncu maddesinde yer alan gizli soruşturmacı görevlendirilmesi,

ç) 140 ıncı maddesinde yer alan teknik araçlarla izleme,

tedbirlerine ilişkin hükümler uygulanabilir.

Bu maddede tanımlanan suçlara ilişkin delil veya emarelerin tespiti hâlinde İdare, doğrudan Cumhuriyet başsavcılığına başvuruda bulunabilir. Soruşturma sonunda verilecek kovuşturmaya yer olmadığı kararları İdareye tebliğ edilir ve İdare bu kararlara itiraz edebilir. Bu maddede tanımlanan suçlar dolayısıyla açılan davalarda mahkeme, iddianamenin bir örneğini İdareye tebliğ eder. Başvuru yapılması hâlinde İdare açılan davaya katılan olarak kabul edilir.”

Buna göre, mevzuatın ve mevzuatla yetkili kılınan kurum ve kuruluşların verdiği yetki veya izne dayalı olmaksızın; her türlü eşya piyangosu, şans oyunları ve müşterek bahis veya benzeri oyunları oynatmak, oynanmasına yer veya imkân sağlamak, yurt dışında oynatılan her türlü eşya piyangosu, şans oyunları, müşterek bahis ve benzeri oyunlara internet yoluyla ve sair suretle erişim sağlayarak, Türkiye’den oynanmasına imkân sağlamak, her türlü eşya piyangosu, şans oyunları ve müşterek bahis veya benzeri oyunlarla bağlantılı olarak para nakline aracılık etmek, kişileri reklam vermek ve sair surette her türlü eşya piyangosu, şans oyunları ve müşterek bahis veya benzeri oyunları oynamaya teşvik etmek suç olup, fiilin niteliğine göre 320 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 52 nci maddesinde öngörülen hapis cezasıyla cezalandırılır.

Ayrıca, fiziki veya elektronik ortamlar üzerinden üçüncü kişilerce düzenlenen her türlü eşya piyangosu, şans oyunları ve müşterek bahis veya benzeri oyunları oynayanların, mahallin en büyük mülki idare amiri tarafından beş bin liradan yirmi bin liraya kadar idari para cezasıyla cezalandırılacağı hükme bağlanmıştır.

İdaremizce 320 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine aykırı olarak yasa dışı şans oyunu, bahis veya sanal kumar oynattığı tespit edilen site ve platformlar ile şüpheliler hakkında yasal işlem yapılmak üzere Cumhuriyet Başsavcılıklarına suç duyurusunda bulunulmaktadır.

320 sayılı Milli Piyango Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin “Piyango Tertip ve Çekiliş Düzenleme Hakkı” başlıklı 41 inci maddesine göre; özel kanunları hükümleri saklı tutulmak kaydıyla Türkiye'de karşılığı nakit olmak üzere, şans oyunlarını plânlama, tertip etme ve çekiliş düzenleme hakkı Milli Piyango İdaresine aittir. Ayrıca anılan madde uyarınca doğrudan veya bir mal ve hizmetin satışı nedeniyle, bedelli ya da bedelsiz, bilet, kupon, iştirak numarası veya her ne şekilde olursa olsun katılım hakkı verilerek karşılığı nakit olmayan her türlü eşya ve benzeri piyango ve çekiliş tertip edilebilmesi için İdaremizden izin alınması zorunludur. İdaremizden izin alınmaksızın düzenlenen piyango ve çekilişler için 320 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 41 ve 52 nci maddelerindeki idari ve cezai müeyyideler uygulanmaktadır. İzinsiz olarak düzenlenen piyango ve çekilişlerle ilgili olarak İdaremizce yapılan tespitler veya vatandaşlarımız ya da tüketicilerin CİMER ve İdaremizin İhbar Hattı üzerinden yaptığı bildirimler üzerine Hukuk Müşavirliğimizce Cumhuriyet Başsavcılıklarına suç duyurusunda bulunulmaktadır. Ayrıca İdaremizden izin alınmadan internet siteleri veya sosyal medya platformları üzerinden düzenlenen ve konusu suç teşkil eden kampanyalar/çekilişler/piyangolar ile ilgili olarak 5651 sayılı Kanunun 8 inci maddesinin 14 üncü fıkrasına istinaden erişimi engelleme kararı alınmakta ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna ihbarda bulunulmaktadır.
320 sayılı Kanun Hükmünde Kararname gereğince karşılığı nakit olmayan piyango düzenlemek için izin alınması amacıyla müracaatta bulunan gerçek ve tüzel kişilerden; İdaremizce başvuru bedeli alınmaktadır. Ayrıca, yapılan inceleme sonucunda izin verilmesi kararlaştırılan piyangolarda taahhüt edilen ikramiye, ödül veya benzeri menfaatlerin toplam rayiç bedelinin %15’i oranında ayrıca izin bedeli alınmaktadır. Yurt dışından ithal edilen veya başka gerçek ve tüzel kişiler tarafından üretilen, temin edilen ya da ticaretine konu edilen mal ve hizmetlerin ikramiye olarak konulması halinde bu oran iki katı olarak uygulanmaktadır. Kamu kurum ve kuruluşları ile vergi muafiyeti tanınan vakıflar ve kamu yararına çalışan dernekler tarafından düzenlenecek piyangolardan ise başvuru veya izin bedeli alınmamaktadır.
İdaremizce izin verilen karşılığı nakit olmayan piyango ve çekiliş izinlerine ilişkin ayrıntılı bilgiler kurumsal sitemiz üzerinden duyurulmaktadır. Gerçek ve tüzel kişilerce düzenlenen çekilişlere ilişkin bilgilere kampanya izinlerinden erişilebilir.